A kalóz kalapja
interaktív mese-játék
időpont: 2014. feb. 14.
becsült időtartam: ~35p
Előkészület:
kalózsapka elrejtése
kesztyűbábok előkészítése
tavi levelek kihelyezése
róka fejfedő
Felvezetés:
A szerelősaroknál lévő sátorjáratba bebújok, onnan a róka fejfedőt felhúzva jövök elő.
Szaladok egy kört, és szólok a gyerekeknek, hogy Zab Zakariás kalóz menne a menyasszonyához, de elveszett a legszebb kalapja!
„Gyorsan meg kell keresnünk, hogy még ma odaérjen hozzá! Pár perc múlva csörögni fogok, aki szeretne segíteni a keresésben, csatlakozzon!”
Amikor a gyerekekkel összegyűltünk kezdődik a mesejáték:
„Ha igazán jó keresőcsapat akarunk lenni, akkor össze kell hangolódnunk! Fogjatok meg egy-egy hangszert! „
Előbb egyszerre zörgünk, aztán a csapatot kettéosztom, és karmesterként levezénylek egy ritmust.
cél: ritmusérzék és szociális kompetencia fejlesztése
5p
„Nagyon ügyes csapat lettünk! Sziasztok! Én Róka Rege vagyok Zab Zakariás egyik legjobb barátja. Zakariás a szerelmesek napján meglátogatná menyasszonyát, de nincs meg a legjobb kalózkalapja, ezért meg kell találnunk. Hogy merre keressük, nincs ötletem, de a mindentudó varangy biztosan segít! Szerintetek merre lehet a mindentudó varangy?”
impro
cél: figyelemfelkeltés, bevonódás
3p
„Bizony, szerintem is induljunk el a mocsárba! A leveleken végig tudunk menni úgy, hogy ne süllyedjünk el! Minél nagyobb felületen kell támaszkodnunk, ezért legalább három végtagotok mindig érintse a leveleket! Megmutatom nektek, aztán gyertek utánam!”
a levelek a szerelősarok szakadéka után kezdődnek
kutyajárásban, betartva a szabályokat, bemutatom a feladatot
cél: mozgáskoordináció és koncentráció fejlesztése; vállöv erősítése
6p
a mocsárban (csocsó előtti terület), egy farönkön vár minket a mindentudó varangy kesztyűbáb
A varangynak a gyerekek közösen, vagy egy vállalkozó szellemű, mondja el, hogy mit keresünk.
cél: beszédfejlesztés
2p
a varangy nagyon szívesen segít, de
m.v.: „Tudjátok, sok mindent láttam már a világon, egy valamit még nem! Rókát békaügetésben!”
r.r.: „Nem!”
m.v.: „Nagyon vicces lenne! A kedvemben járnál.”
r.r.: „Azt sem tudom, hogyan kell!”
m.v.: „Gyerekek! Mutassátok Regének, hogyan kell békamód ugrálni!”
közös békaugrálgatás kezdődik, ki tud magasabbra, messzebbre ugrani
cél: lábizmok erősítése, mozgásigény kielégítése
10p
m.v.: „Micsoda fantasztikus békák lettek itt! Köszönöm nektek! Menjetek fel a legnagyobb dombra, ott keressétek az okos kakast, ő biztosan tudja, hol keressétek a kalapot!”
az okos kakas a babázóban lakik, két kosárból összeborított játékkupacon
o.k.: „Mi járatban errefelé, kukurikú?!”
A gyerekek közösen, vagy egy vállalkozó szellemű, mondja el, hogy jöttünk idáig, és mit keresünk.
cél: memória- és beszédfejlesztés
3p
o.k.: „Persze, hogy segítek! De még rengeteg kapirgálni valóm van! Nézzétek csak ezt a halmot, még külön kell válogatnom őket! Esetleg, ha segítenétek, gyorsabban végeznék!”
r.r.: „Persze, hogy segítünk! Még ma meg kell találnunk a kalapot! És talán bizony, pont ennek az alján van!”
a játékok szétválogatása (szivacsépítő és műanyagépítő)
cél: koncentráció, érzékelés és szociális kompetencia fejlesztése
5p
o.k.:
„Halld, hát, a kalap helyét!
Keresd a puha sziklák rejtekét!
Ott, hová kék elefánt ormánya mutat,
a gumidzsungel felé vigyen az utad!”
kakas balra el
r.r.: „Hűha, ezt aztán segítség! Szerintetek hol lehet ez a hely?”
beszélgetés, értelmezés
impro
cél: beszédkészség, memória és felismerőképesség fejlesztése
3p
A kalap megtalálása az ugrálóvár előtti babzsák rengeteg alatt.
r.r.:”Gyerekek, nagyon köszönöm a segítséget! Zakariás így igazán délcegen mehet szerelméhez (Szőke Szalma)! Szerintem megérdemlitek, hogy bulizzatok egyet a gumidzsungelben! Én most sietek, hogy elvigyem a kalapot! Remélem, legközelebb is találkozunk!”
Ugrálás a várban, ameddig akarnak, vagy haza nem viszik őket J
2014. január 29.
Sablik Henrik