Az Orangeways ismét bebizonyította, nem csupán egy busztáraság, hanem a kultúra, a közösségi összefogás támogatója is. A Hagyományok Újrahasznosítása tervezőit ingyen szállítja Kárpát-medence településeiről Budapestre. Ezzel a vállalat sokat tesz azért, hogy egy újszerű, kulturális hagyomány verjen gyökeret hazánkban.
A Hagyományok Újrahasznosítása rendezvény egyszerre foglalkozik a hulladék-újrahasznosítás és a hagyományőrzés kérdésével, mindezt a mesék megragadó világában, a gyermeket megcélozva, hogy minél fiatalabb életkorban ismerkedjenek meg a „szemét“ fogalmának újragondolásával. De a 2009. december 11-13. között tartó karácsonyi rendezvény nem csak témáját tekintve hoz friss szemléletet, hiszen egy igazán huszonegyedik századi projektről van szó, hanem az oly régóta áhított, határokon átívelő, magyar összefogás alapjainak letéteményesévé is válhat. A sok gyermeknek és felnőtteknek szóló program (újrahasznosító kézművesség, „Házi sütemény” vetélkedő, zenés-táncos mulatság) koronája, hogy tizenegy fiatal, Kárpát-medencében élő divattervező vállalta, szemétnek titulált anyagokból meseruhákat készítenek a gyermekek részére. Ezekből pedig rendhagyó divatbemutatót is tartanak december 12.-én 17:20-kor az EMI Klubban (VI. Bajcsy-Zsilinszky út 59.) és december 13.-án 16:30-tól a VAM Design Centerben (VI. Király u. 26.) a közönség szórakoztatására, elgondolkodtatására.
A rendezvény szervezőinek nem volt ismeretlen az Orangeways neve, hiszen sokszor választották már a busztársaságot utazásaik során a vonzó ár, magas komfort és szolgáltatás színvonal ütős kombinációja miatt. Szegedi Aliz Torella, a Hagyományok Újrahasznosításának kiötlője és szervezője, ezért is őket kereste meg először, legyenek támogatói ennek a határok felett álló, hagyományteremtő kulturális eseménynek.
Az Orangeways felismerte a Hagyományok Újrahasznosításának jelentőségét, az azonos kulturális gyökerekkel rendelkező csoportok találkozásának fontosságát, és vállalta, hogy a művészeket, alkotókat ingyen szállítja kényelmes buszaikon Magyarország fővárosába és vissza. A lelkesedésből, non-profit alapon szerveződő rendezvény ezáltal könnyedében valósulhat meg.
Az Orangeways hozzáállása oly üdítő, mint egy lédús narancs a karácsonyi bejgli után. Mert a hagyományőrzésében és környezetvédelemben tanúsított felelős vállalati hozzáállás ma már nem egyszerű példamutatás vagy pr-tevékenység, hanem szükséges törekvés a természet és az ember összhangjának visszaállítására.
http://pavafeszek.blogspot.com/
Sablik Henrik