A szomorú király
interaktív mese-játék
időpont: 2014. feb. 28. 16:00
becsült időtartam: ~37p
Előkészület:
mókus kesztyűbáb
király kesztyűbáb
babakonyhai asztal áthelyezése
babakonyha felkészítése
ügyességi eszközök
zenei eszközök
nagy rajzlap
rajzeszközök
Zab Zakariás kalóz a galériáról ereszkedik léghajójával. Vagyis egyre lentebb lévő kosarakban jelenik meg. Mindegyik kosárból kinéz teleidoszkópjával, és az erdőt (babázó) fürkészi. Közben a gyerekeket toborozza.
z.z.: „A szomorú királyt keresem. Az erdőben bújt el bánatában. Senki nem ismeri szomorúságának az okát. Segítetek felvidítani?”
Te miért szoktál szomorú lenni? Téged mi szokott felvidítani?
cél: figyelemfelkeltés, bevonódás, beszédfejlesztés
5p
jm (szabadkarakter) a tisztáson áll köré toborzott gyerekekkel: Hahó! Zakariás, mi járatban erre?
z.z.: A szomorú királyt keressük! De mielőtt tovább mondanám, muszáj nyújtóznom egyet! Az ilyen nagy utazástól mindig elgémberedek!
nyújtó, hajlító gyakorlatok
hogy csinál a cica?
cél: izmok bemelegítése, ellazítása
jm: És most merre?
zz: Úgy hallottam, az erdőben bujdos a szomorú király. Na, de az merre lehet?
jm: Talán erre, talán arra! Gyerekek, szerintetek?
séta az erdőbe, babázó
jm: Nézzétek, gyerekek, micsoda erdő ez! És épp felénk fut egy mókus!
m.: „Jaj, segítsetek elrejtőzni! Itt már olyan ritkán állnak a fák! El kell bújnom, mert így el fog kapni a sas! Látjátok, ahogy köröz a fejünk felett?”
cél: nyakizmok erősítése, egyensúlyérzék fejlesztése
jm: „Gyorsan, alakuljunk mindannyian fává! Feszítsétek meg a testetek, és álljatok minél mozdulatlanabbul!”
Te milyen fa lettél?
cél: mozgáskoordináció és koncentráció fejlesztése
3p
m.: „Nagyon köszönöm! Most már nem fog meglátni a ragadozó. Jó tett helyébe, jót várj! Miben segíthetek nektek?”
A gyerekek közösen, vagy egy vállalkozó szellemű, mondja el, hogy mit keresünk.
cél: beszédfejlesztés
2p
m.: „Mi sem könnyebb ennél! A király ott búslakodik a legöregebb tölgy gyökereinél. Biztosan megtaláljátok! Köszönöm a segítséget, én most tovább is szaladok!”
jm: Szia, mókus! Integessetek neki ti is!
zz: „Nézzétek, ott a király! Sosem láttam még olyan embert, aki ennyire lógatta volna az orrát! Ejnye, no, király, mi nyomja így a lelkedet?”
sz.k.: „Nem úgy van az, ismeretlen barátom, hogy csak úgy, szíre-szóra, fűnek-fának elpanaszolom lelkem bánatát! Előbb bizony meg kell fejtened a titkomat, csak aztán érthetsz meg!”
zz: „Miféle titkot kell megfejtenünk? Csapatunk ragyogó elméi, bármit megfejtenek! Igaz?”
sz.k.:” Hát, jól van! Hogyan lehetséges az, hogy bár 30 éve születettem, csak hét születésnapom volt?!”
cél: gondolkodás és beszéd fejlesztése, ismeretbővítés
5p
sz.k.:” Így van, bizony. Február 29-én születtem. És azért vagyok szomorú, mert az idén sem lesz születésnapom… brühühühü…”
z.z.:” Ez igazán szomorú. Mit csináljunk, mit csináljunk? Szerintetek?”
…
z.z.:” Ez nagyon jó ötlet! Tartsunk neki születésnapot! Mi kell egy jó születésnapohoz?”
…
jm: Kell fergeteges artista parádé, enni-innivaló, és persze, zene-tánc! No, meg ne feledjük az ajándékot! Akkor álljunk is neki! Irány a nagy porond!”
csocsóasztal melletti részen hullahopp karika, ugráló kötél, az a valami, amin lépkedni lehet (patatalp J), aki tud, cigánykerék, vagy bármilyen ügyességi dolog. ki tud a legtovább egy lábon állni?
a gyakorlás után, aki akarja, a többiek előtt be is mutathatja tudományát. taps, dicséret.
cél: koordináció, egyensúly fejlesztése, mozgásigény kielégítése
7p
sz.k.:” Ez aztán a királyi műsor! De most igazán megéheztem!”
jm:” Gyorsan! Süssünk, főzzünk, terítsünk meg a királynak!”
babakonyha használata: eszközök használata, terítés, ennivaló elkészítése (tortasütés)
alapos előkészítés szükséges a babakoyhában!
cél: esztétikai és kulturális kompetencia fejlesztése
10p
sz.k.: „Ez nagyon finom volt! Még a legpompásabb vacsorákat is felülmúlta! Mi van még hátra?”
jm: „Zene és tánc!”
csocsóasztal előtti részen, ritmushangszerek csörgetése, együtt éneklése a születésnapi nótának, kísérve ritmushangszerrel… aki akar, énekelhet még külön is a királynak.
cél: zenélés, éneklés megkedveltetése
5p
jm:” Az ajándék, hú, az ajándék! Rajzoljunk közösen valamit a királynak!”
Te minek örülnél? Ha bármit kívánhatnál, mi lenne az?
rajzolás egy nagy lapra
szk:”Sosem volt még ilyen boldog születésnapom! Nagyon köszönöm nektek! Most pedig irány gumidzsungel, táncoljunk, ugráljunk, bolondozzunk!”
Ugrálás a várban, ameddig akarnak, vagy haza nem viszik őket J
2014. február 6..
Sablik Henrik