A szomorú király

 2014.04.10. 13:49

 

A szomorú király

interaktív mese-játék

 

időpont: 2014. feb. 28. 16:00

becsült időtartam: ~37p

Előkészület:
mókus kesztyűbáb
király kesztyűbáb
babakonyhai asztal áthelyezése
babakonyha felkészítése
ügyességi eszközök
zenei eszközök
nagy rajzlap
rajzeszközök

Zab Zakariás kalóz a galériáról ereszkedik léghajójával. Vagyis egyre lentebb lévő kosarakban jelenik meg. Mindegyik kosárból kinéz teleidoszkópjával, és az erdőt (babázó) fürkészi. Közben a gyerekeket toborozza.
z.z.: „A szomorú királyt keresem. Az erdőben bújt el bánatában. Senki nem ismeri szomorúságának az okát. Segítetek felvidítani?”

Te miért szoktál szomorú lenni? Téged mi szokott felvidítani?

cél: figyelemfelkeltés, bevonódás, beszédfejlesztés

5p

jm (szabadkarakter) a tisztáson áll köré toborzott gyerekekkel: Hahó! Zakariás, mi járatban erre?
z.z.:  A szomorú királyt keressük! De mielőtt tovább mondanám, muszáj nyújtóznom egyet! Az ilyen nagy utazástól mindig elgémberedek!

nyújtó, hajlító gyakorlatok
hogy csinál a cica?

cél: izmok bemelegítése, ellazítása

jm: És most merre?
zz: Úgy hallottam, az erdőben bujdos a szomorú király. Na, de az merre lehet?
jm: Talán erre, talán arra! Gyerekek, szerintetek?

séta az erdőbe, babázó


jm: Nézzétek, gyerekek, micsoda erdő ez! És épp felénk fut egy mókus!
m.: „Jaj, segítsetek elrejtőzni! Itt már olyan ritkán állnak a fák! El kell bújnom, mert így el fog kapni a sas! Látjátok, ahogy köröz a fejünk felett?”
cél: nyakizmok erősítése, egyensúlyérzék fejlesztése

jm: „Gyorsan, alakuljunk mindannyian fává! Feszítsétek meg a testetek, és álljatok minél mozdulatlanabbul!”
Te milyen fa lettél?
cél: mozgáskoordináció és koncentráció fejlesztése

3p

m.: „Nagyon köszönöm! Most már nem fog meglátni a ragadozó. Jó tett helyébe, jót várj! Miben segíthetek nektek?”
A gyerekek közösen, vagy egy vállalkozó szellemű, mondja el, hogy mit keresünk.

cél: beszédfejlesztés

2p

m.: „Mi sem könnyebb ennél! A király ott búslakodik a legöregebb tölgy gyökereinél. Biztosan megtaláljátok! Köszönöm a segítséget, én most tovább is szaladok!”
jm: Szia, mókus! Integessetek neki ti is!
zz: „Nézzétek, ott a király! Sosem láttam még olyan embert, aki ennyire lógatta volna az orrát! Ejnye, no, király, mi nyomja így a lelkedet?”
sz.k.: „Nem úgy van az, ismeretlen barátom, hogy csak úgy, szíre-szóra, fűnek-fának elpanaszolom lelkem bánatát! Előbb bizony meg kell fejtened a titkomat, csak aztán érthetsz meg!”
zz: „Miféle titkot kell megfejtenünk? Csapatunk ragyogó elméi, bármit megfejtenek! Igaz?”

sz.k.:” Hát, jól van! Hogyan lehetséges az, hogy bár 30 éve születettem, csak hét születésnapom volt?!”

cél: gondolkodás és beszéd fejlesztése, ismeretbővítés

5p

 

sz.k.:” Így van, bizony. Február 29-én születtem. És azért vagyok szomorú, mert az idén sem lesz születésnapom… brühühühü…”
z.z.:” Ez igazán szomorú. Mit csináljunk, mit csináljunk? Szerintetek?”

z.z.:” Ez nagyon jó ötlet! Tartsunk neki születésnapot! Mi kell egy jó születésnapohoz?”

jm: Kell fergeteges artista parádé, enni-innivaló, és persze, zene-tánc! No, meg ne feledjük az ajándékot! Akkor álljunk is neki! Irány a nagy porond!”

 

csocsóasztal melletti részen hullahopp karika, ugráló kötél, az a valami, amin lépkedni lehet (patatalp J), aki tud, cigánykerék, vagy bármilyen ügyességi dolog. ki tud a legtovább egy lábon állni?

a gyakorlás után, aki akarja, a többiek előtt be is mutathatja tudományát. taps, dicséret.

cél: koordináció, egyensúly fejlesztése, mozgásigény kielégítése

7p

 

sz.k.:” Ez aztán a királyi műsor! De most igazán megéheztem!”

jm:” Gyorsan! Süssünk, főzzünk, terítsünk meg a királynak!”

 

babakonyha használata: eszközök használata, terítés, ennivaló elkészítése (tortasütés)
alapos előkészítés szükséges a babakoyhában!

cél: esztétikai és kulturális kompetencia fejlesztése

10p

 

sz.k.: „Ez nagyon finom volt! Még a legpompásabb vacsorákat is felülmúlta! Mi van még hátra?”
jm: „Zene és tánc!”

 

csocsóasztal előtti részen, ritmushangszerek csörgetése, együtt éneklése a születésnapi nótának, kísérve ritmushangszerrel… aki akar, énekelhet még külön is a királynak.

cél: zenélés, éneklés megkedveltetése

 

5p

 

jm:” Az ajándék, hú, az ajándék! Rajzoljunk közösen valamit a királynak!”
Te minek örülnél? Ha bármit kívánhatnál, mi lenne az?

 

rajzolás egy nagy lapra

 

szk:”Sosem volt még ilyen boldog születésnapom! Nagyon köszönöm nektek! Most pedig irány gumidzsungel, táncoljunk, ugráljunk, bolondozzunk!”

 

Ugrálás a várban, ameddig akarnak, vagy haza nem viszik őket J

 

 

2014. február 6..

Sablik Henrik

Címkék: mese írások játszóházi

A bejegyzés trackback címe:

https://gyomejoko.blog.hu/api/trackback/id/tr286011347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása